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待望のビーズ Labのご案内です

 

 

 

 

 

 

刺繍枠を使った刺繍

 

ビーズの種類

 

ビーズの種類が分かる見本

 

刺繍の本をハサミで切る

 

刺繍の本



オートクチュール刺繍にとって欠かせない「ビーズ」。
ビーズを使った刺繍は
サイズの組み合わせ 加工の組み合わせ
色はもちろん、止め付ける糸の色
そして、技術の組合せ次第で
本当に様々な表現が可能です。

とはいえ、なんとなく使っている<
という方もいらっしゃるのではないでしょうか?
深く考えたことがない、基礎的な知識を
この機会にまとめてお伝えしますので期待してください!

約40種類のビーズの加工、サイズ、形を
実際に刺してみて、違いを体感しましょう。

手を動かしながら、ビーズのあれこれ…、
加工のあれこれをお話ししていきますので
耳を傾けて知識もつけちゃいましょう。

そしてレンミッコのアトリエでも
よく使うビーズ刺繍のテクニックもいくつかご紹介します。
また「ビーズ」を選ぶ時のポイントも
アトリエのサンプルをお見せしながらお話しします。
これだけでも盛り沢山ですね…!
そこに、なんとビーズ会社の開発担当者の方から
ちょっとした小話もいただける予定です!!

私たちも楽しみすぎる内容です。
Lab内ではご質問もしていただけますので
この機会にビーズに関するいろいろなモヤモヤを
一緒に解決しましょう。


--------------◾️日時◾️--------------
6月25日(土)10:30〜(約2時間)

--------------◾️対象◾️--------------
どなたでもご参加頂けます。
※通常の針を使った内容になります。
リュネビル刺繍用のクロシェを使った内容ではありません。
※オンラインワークショップはzoomをご利用できる方に限ります。
※録画配信の予定はございません。ご注意ください。

----------◾️費用・参加方法◾️----------
キット代9790円(消費税込・参加代込) ご購入で
お申し込みになります。

---------◾️キット販売期間◾️-----------
・オンラインショップ→ 6/15(水)23:59まで
※発送は6/20(月)以降を予定

----------◾️ご用意するもの◾️----------
糸切りハサミ
縫い針9号
手縫い糸60番手くらい(白と黒)
お好きな色の手縫い糸
刺繍枠(12㎝または15㎝)
をご自身でご用意ください。

※針や刺繍枠、手縫糸などをお持ちでない方は
オプションより購入できます。
※ビーズトレイやビーズ用スコップなども
オプションからお求めいただけます。

-------------------------
Beads" are an essential part of
haute couture embroidery.
Embroidery using beads is
Combination of sizes
Combination of processes
color of the beads, 
the color of the thread used to attach the beads, 
and the technique used to attach the beads.
and the color of the thread to be used
to hold the beads in place
and techniques, a variety
of expressions are possible.
However, there may be some
people who just use beads
but there are probably some people 
who just use it for the sake of using it.
We would like to take this opportunity to share 
with you some of the basic knowledge
I'll take this opportunity to share
with you all the basic knowledge 
you've never really thought about,
so stay tuned!
-------------------------




いろいろ覚えて、知識の引き出し増やしましょう!

 

朝日出版 あこがれのオートクチュール刺繍 

 

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工夫してスパンコールを付ける

 

 

 

 

 

 

ベージュのスパンコール刺繍

 

ベージュスパンコール刺繍

 

チェーンに刺繍

 



ベージュのスパンコール。
リュネビル刺繍で付けるのはいつもの事。
でも今回は…
マントゥーズ刺繍でスパンコールを
ニット風になるよう刺繍。

そこで少し工夫をすることに。
それは刺し方。
ただスパンコールの穴に掛けるのではなく
スパンコールが遊ぶよう1枚付けるたびに
撚りを掛けて縫い付けてます。
その為、
裏面の糸の厚みがチグハグになってしまいましたが
これは仕方ない…。

また、それと糸も太番手の糸を使用。
そうする事でスパンコールが少し浮いて
よりニットの感じが出ました。

ちょっとした工夫で
見え方が全く違った刺繍の出来上がりです。
(画像、映像は完全状態ではありません…)

それからアクセントでチェーンも刺繍。

まだ、作り途中ですが
空き時間に少しずつ進めていきます…。




-------------------------
Beige sequins.
I always attach them with Luneville embroidery.
This time, 
I embroidered the sequins 
with Mantouze embroidery to make it look like a knit.

Then, I decided to make a little twist.
It is the way of stitching.
Instead of just hanging the sequins in the holes,
 I twisted and stitched each sequin
so that the sequins would play with each other.
This made the thickness of the thread
on the back side of the embroidery
a little uneven, but that can't be helped....

Also, I used a thicker count thread.
This made the sequins float a little and
the sequins floated a bit, 
giving it more of a knit feel.

With a little ingenuity The embroidery
looks completely different from the original.
(The images and video are not in perfect condition...)

And I also embroidered a chain as an accent.

I am still in the process of making it. 
I will continue to work on it little
by little in my free time....
-------------------------



刺し方は無限です…

 

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直に刺繍

 

 

 

 

 

 

ジャケットに黒いビーズ刺繍

 

ビーズ刺繍をしている様子

 

ジャケットの肩に黒いビーズ刺繍

直に刺繍するって
意外と大変です。

ここで言う直とは
既製品のジャケットが
製品になった状態を指します。

つまり…
ジャケットの肩には肩パット
前身頃には毛芯も
全体に裏地も
当然タグも付いた状態。

この状態では
マントゥーズ刺繍がメインになります。
画像ではビーズ刺繍をしている様子ですが
裏地や毛芯をすくわないように注意が必要…。
ビーズのバランス、
刺繍の容易な修正、
スピード、
どれをとってもこの刺繍では
不得意なところ…。

それでも時間がない中
ここまで仕上げた作品です。

全貌はお見せできませんが
なかなかのボリュームです!


-------------------------
It is surprisingly difficult to embroider directly.
The direct embroidery here refers to a ready-made jacket
 as a finished product.

In other words...the jacket has shoulder pads on the shoulders, 
a woolen core on the front, 
the entire lining,
and of course, 
the tags.

In this state, 
the mantouz embroidery is the main focus.
The image shows bead embroidery being done, 
but care must be taken not to scoop out 
the lining or woolen core....
The balance of the beads, 
the easy modification of the embroidery, 
and the speed of the embroidery are 
all areas in which I am not good
at in this embroidery....

Even so, 
I finished this work in a short amount of time.

I can't show you the whole picture, 
but it's quite a volume!
-------------------------



現在もビーズが取れてないようです…安心しました。

 

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レースに刺繍する難しさ

 

 

 

 

 

 

赤い糸ボビン

 

赤いレースのリュネビル刺繍

 

赤レースのリュネビル刺繍

 

赤いレースのスパンコール刺繍

 

赤いレースのビーズ刺繍


レースにビーズやスパンコールを
刺繍するのは難しい…。 
レースに刺繍する方法は 
色々とあります。 
簡単に刺繍する方法もあります。
 
しかし、 今回はその簡単に刺繍する方法が 
通用しませんでした。

ということは、
丁寧に刺繍するしかありません。

ポイントは
レースにしっかり糸を絡ませること!
レンミッコのアトリエでは
これは鉄則です。
木枠から外した時…
仕上がった時…
先々どうなるかを
この時点で読みます。
想像範囲内ですがこの始末をしないと
レースの上についたビーズやスパンコールが
グラグラと緩むからです。

ただただレースに刺繍したら完成…
という訳にはいかないようです。


-------------------------
Beads and sequins on lace
It is difficult to embroider...
There are easy ways to embroider lace.
However, there is no easy way to embroider lace.
But in this case,
 the easy way did not work.
did not work.

We had no choice but to embroider carefully.

The point is
to make sure that the threads are
tightly entangled in the lace!
In Lenmikko's atelier
This is an ironclad rule.
When it is removed from the wooden frame...
When it is finished...
I read what will happen in the future
At this point,
 we read what will happen in the future.
It's a matter of imagination,
 but if you don't take care of it...
The beads and sequins on the lace
the beads and sequins on the lace
will be loose and wobbly.

It seems that you can't just embroider
the lace and be done...
It is not just a matter of embroidering the lace....

-------------------------



赤いドレスに華やかな花が咲きました

 

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黒い立体花の刺繍

 

 

 

 

 

 

黒い百合の刺繍

 

立体の花びらの刺繍の作り方

 

黒い立体花の刺繍

 

黒の立体花刺繍

 

黒い竹ビーズの刺繍


2月の中旬
突然、刺繍の依頼が…。
この瞬間
頭の中では納期が気になり始め
その確認から聞きます。
その後、デザインの話に…になりたいところ。
しかし、頭の中では終わるか心配。
でも、電話越しではデザインの話へ変わってます。
そう、この時点でご依頼を受けてます。

まずはブランド名を聞きます。
その時点で何となく
色やデザインの方向性の特徴を掴みます。
その後、もう少し具体的に聞き込みます。

さてさて今回は
黒のユリをモチーフとした
シンプルな立体花の刺繍になりました。

この段階で…
素材の確保が頭なの中を過ります。
新しく購入する時間もないので
アトリエで抱えている在庫を頭の中で整理して
刺繍の可否判断をしていきます。

今回はそこまで難しくはないので
素材は問題なし。

後は刺繍のデザインと納期とのスケジュール。
デザインを入れ込み過ぎてしまっても
納期に間に合わない。
しかし、せっかく依頼していただいた刺繍を
納期を理由に簡単にする訳にはいかない。
(もちろんシンプルな刺繍が希望だったらそうします)
その時、担当者様はお任せします…と。

ここで、具体的な方向性を決めても
時間の無駄と先方も分かってます。
何十年もやっている大きなブランドだと
経験豊富なのでその辺は直ぐに察知してくれます。

そんな訳で直ぐに始められた刺繍。

イメージはあったので直ぐに始められました。
刺してはとりあえず先方に画像送信の繰り返し。
先方も忙しいのでここは効率を考え
返信がない場合は『OK』との解釈。

そんな訳で無事3日で納品できました。

黒い竹ビーズと
立体花びらで仕上げたユリの刺繍…。
久しぶりにポワンリッシュを
急いで刺繍しました。




-------------------------
Suddenly, a request for embroidery...
At this moment in my head, 
I start worrying about the delivery date, 
and I start asking for confirmation of that.
After that, I would like to talk about the design....
But in my head, I'm worried about whether it will be finished.
But over the phone, 
the conversation turns to the design.
Yes, at this point, 
we have received your request.

First, I ask for the brand name.
At that point, I kind of get a feel for it. 
We get a sense of the color and the direction of the design.
After that, 
we ask a little more specifically.

Well, this time, let's see. 
I'm going to use black lilies as a motif. 
with a black lily motif.

At this stage... I have to find the right materials.
I don't have time to buy new materials. 
I have to sort through the inventory 
in my atelier and make a decision 
on whether or not to embroider. 
I will make a decision on whether to embroider or not.

This time, it is not that difficult. The material is no problem.

The rest is the embroidery design 
and the delivery schedule.
If we put too much design into 
it we will not be able to meet the delivery date.
However, we can't simply take the embroidery 
We can't simply just leave the embroidery 
to the client because of the delivery date.
(Of course, if you want a simple embroidery, we will do so.)
At that time, the person in charge said, "I'll leave it to you...".

Even if we decide on a specific direction here 
The other party knows it's a waste of time.
A big brand that has been in business for 
decades has a lot of experience. 
They have a lot of experience, 
so they can sense this immediately.

That's why we started embroidery right away.

I had an idea of what I wanted to do, 
so I was able to start right away.
I repeated the process of embroidering 
and sending the image to the client.
The recipient was also busy, 
so I thought it would be efficient to
 send the image to the recipient.
 If there was no reply, I interpreted it as "OK.

So I was able to deliver the product in 3 days.

Black bamboo beads and I embroidered lilies 
with black bamboo beads and three-dimensional petals....
I haven't embroidered a Point riche in a long time. 
 I embroidered in a hurry.
-------------------------




 

黒の立体花びら刺繍でした

 

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